לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

שלושה טיפים לבחירת תאורת גינה

החלום שלכם, וכנראה גם של חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה בישראל, התגשם. אתם עומדים לעבור לבית צמוד קרקע או לדירת גן, ובזמן שאתם מתכננים את תאורת הבית ובוחרים גם תאורה לסלון, חשוב שתעצרו לרגע ותביטו החוצה, אל הגינה. בהיעדר תאורה מתאימה וללא תכנון נכון, אתם יכולים להשקיע הון עתק בטיפוח, בצמחייה ובריהוט הגן, אבל איש לא יראה את היופי הזה לאחר שהשמש תשקע. אם אתם אוהבים לבלות בחוץ ומתכננים לארח חברים לארוחות ערב נעימות לאור ירח, כדי שתחשבו על פתרונות תאורה נוספים, פשוט כי הירח לבדו לא יספיק. אז מה צריך לקחת בחשבון?

מיקום גופי התאורה

הביטו על הגינה שלכם, בין אם התחלתם לתכנן את תמהיל הצמחים והפרחים שתשלו, ובין אם לא. זה הרגע לקבוע כמה מוארת תרצו שהגינה שלכם תהיה, והאם תרצו להציב מנורות צמודות קיר גם בחלק הירוק והפורח. אנשים רבים עשויים להתמקד רק בתאורת חלל האירוח, כלומר אותה פינה מרוצפת שבה נמצא ריהוט גן. זהו פתרון פשוט בהחלט, אבל הוא בא עם מחיר, שכן ללא תאורה מתאימה גם באזור הצומח פשוט לא תיהנו מכל היופי שבו אתם משקיעים מדי יום. אם כן, תכננו את הנקודות שבהן תמקמו את תאורת הגינה, וברחבה המרוצפת תוכלו להשקיע קצת יותר כדי להציב תאורה חזקה יותר, שתאפשר לכם לשהות בחלל בנחת, בלי לאמץ את העיניים וגם בלי לשבת לבד בחושך.

גוף התאורה וכיוון האור

נושא נוסף שחשוב לקחת בחשבון ישפיע על עיצוב גוף התאורה שבו תבחרו. אם הצמחייה שלכם גבוהה יחסית, שימוש במנורות צמודות קיר או במנורות גבוהות שיוצאות מתוך הקרקע יהיו מצוינים. לעומת זאת, מנורות נמוכות מדי עשויות לפגוע באפקט שאתם שואפים להשיג. אם אתם מציבים ברחבת החצר גם עצים גבוהים או פסלים מרהיבים לנוי, תוכלו להאיר אותם משני הצדדים, כך שהם ייראו במלוא הדרם ונפחם.

תאורה רכה היא הרבה יותר מזמינה

פלורסנטים, תאורה חזקה ועומס של גופי תאורה בחצר ובפינת הישיבה בכלל, עשויים להפוך את השהות בשטח הפתוח לנעימה הרבה פחות. העדיפו תאורה רכה יותר, גופי תאורה עדינים, וגם מנורות שמפיצות אור נעים, על פני עוצמות גבוהות שיגרמו לכם להרגיש שאתם במרכזו של מגרש כדורגל מואר להחריד. הגינה הזו היא פינת גן עדן קטנה, השקיעו בה תכנון ומחשבה, זה ישתלם לכם בכל פעם שתרצו לנשום אוויר ולהתפנק עם יין משובח מול הצמחייה המרהיבה שלכם.

לפרטים נוספים לחץ כאן

פוסטים קשורים

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה מחפשים אחר פתרונות הצללה? אולי עיצוב גינות והקמת גינות?

הדרך לרהט ולאבזר את הגינה

'גינה לי חביבה' - הדרך לרהט ולאבזר את הגינה מי שיש לו גינה קטנה או