לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

כל הטיפים לגינה המושלמת

כל הטיפים לגינה המושלמת

גינה הפכה להיות חלק חשוב ומשמעותי בכל בית כמעט. היום לא רק בבתים כפריים ישנה גינה מטופחת. גם בערים, אפילו בערים הגדולות, יותר ויותר אנשים מצליחים לשלב גינה, בין אם זו גינה על הקרקע ובין אם גינה במרפסת, על הגג או בדירות גן. גם בגינות שאינן על הקרקע ניתן ליהנות מן האפקט שיוצרת הגינה, מפינה ירוקה ורגועה ומהאפשרות לגדל ולטפח מגוון צמחים, כולל ירקות, או ליצור אזור של דשא, הכל תלוי בתכנון ותחזוקה נכונים של הגינה. הנה כמה טיפים כיצד ליצור את הגינה המושלמת עבורכם.

לחשוב בצורה המדויקת ביותר על מטרת הגינה

נסו לדמיין איך אתם רואים את עצמכם בגינה: האם אתם בעיקר רוצים לשבת במקום מוצל ונוח ולקרוא ספר? האם אתם מצפים לטפל בגינה ולעבוד בה? האם הגינה מיועדת גם למשחק והשתוללות? לכל מטרה כזו ישנם אלמנטים אחרים המתאימים כדי למלא אותה. כמובן שאפשר לשלב בין כמה מטרות אך השטח יחולק בהתאם למינון של כל מטרה. אם למשל המטרה העיקרית היא ישיבה במקום נוח, חלק משמעותי יותר מהגינה יהיה מרוצף ומרוהט בריהוט גינה. אם חלק מרכזי הוא משחק, לדשא יהיה חלק מרכזי יותר ועוד.

אספו רעיונות מגינות שאתם רואים או מגיעים אליהן

היום ישנן אין ספור אפשרויות לגבי אלמנטים שונים בגינה. כמובן שגודל הגינה, התקציב, תנאי השטח ועוד יקבעו האם יהיה ניתן ליישם אותם אך נסו אתם לאסוף כל מיני רעיונות ולקבל השראה. לא חסרים מקורות להשראה: גינות שאתם עוברים לידן, גינות של חברים ומשפחה, וכמובן האינטרנט והרשתות החברתיות. הסתכלו על צמחים שמוצאים חן בעיניכם, אלמנטים של אבן ומים, מסלעות, ריהוט. היום יש ריהוט גן המתאים לתנאי חוץ והוא מפנק וכיפי לא פחות מריהוט לבית. פרגולות יכולות גם להיות פריט עיצובי. חשבו על הסגנון המתאים לכם: מודרני, כפרי או משולב.

לעבוד עם מתכנן גינות מקצועי

ככל ששטח הגינה גדול יותר כך נדרש בה יותר תכנון. כדי להפוך את הגינה לפינה רגועה, שלווה עם תחושה של טבע ואותנטיות, נדרש תכנון חכם ונכון. הגינה מכילה מערכות שונות ממש כמו הבית: תאורה, ניקוז, השקיה, חיפוי וריצוף, צמחיה, ריהוט ועוד. חשוב לחלק נכון את השטח בהתאם לתנאים שבו, לבחור את הצמחיה המתאימה ביותר שתחסוך בהשקיה ככל שניתן. אם רוצים דשא, יש לבחור בין דשא אמיתי לסינטטי, וגם הדשא הסינטטי הוא עולם שלם. אם תבדקו על דשא סינטטי מחיר, תראו שישנם הבדלים בין דשא המותקן על משטח לבין כזה המותקן על אדמה. כמובן שגם שטח האזור המיועד לדשא יקבע את המחיר הסופי וכן אורך הדשא. בעבר דשא סינטטי היה קצר מאוד. היום ישנם אורכים שונים, כולל דשא ארוך הדומה מאוד לדשא רגיל. מתכנן גינות מקצועי ישמע את הציפיות שלכם מהגינה, אלמנטים שאתם רוצים לשלב וכמובן את התקציב העומד לרשותכם, ויקבץ הכל יחד לכדי תכנית אחת.

תאורה מסוגים שונים לגינה מוארת ומסקרנת

אין ספק שישיבה בגינה בערב מהווה עבור רבים חלק אהוב במיוחד של היום. כדי שישיבה בערב ובלילה תהיה נעימה, התאורה צריכה להיות מתוכננת נכון. חשוב שיהיה קודם כל מספיק אור כדי שתרגישו בנוח. עם זאת, הגינה היא לא אצטדיון כך שאור בוהק ומסנוור כנראה יפריע לכם וגם לבעלי חיים שישנם בגינה ועומדים לצאת לפעילות לילית. שלבו בין תאורה שמטרתה להאיר באופן כללי כלפי החלל, לבין תאורת אוירה. תאורת אוירה יכולה להיות מכוונת לנקודות מעניינות כמו לצמחים מסוימים וליצור תחושה של קסם. ישנם גם עיצובים שונים לתאורה: סגנון פנסי רחוב, ספוטים, עששיות ועוד.

הצללה לישיבה בגינה בכל שעות היום

כדי שלא תהיו תלויים בשקיעה ותוכלו לשהות בגינה כל שעות היום, מומלץ ליצור הצללה מסוג כלשהו. אלה יכולים להיות סוככים הנפתחים ונסגרים בלחיצת כפתור, פרגולה הממוקמת באזור המיועד לישיבה. פרגולה יכולה להיות קלאסית ועשויה עץ אך היום ישנן פרגולות עשויות אלומיניום ועמידות בתנאי מזג האויר. אלה מתאימות מאוד אם סגנון העיצוב שאתם מכוונים אליו הוא מודרני. לאוהבי הכפריות והירוק ניתן ליצור סוכת גפנים או מטפסים אחרים. יש אפשרות גם להצללה באמצעות גזיבו או שמשיה גדולה.

אם זו גינה במרפסת או בשטח קטן, התחזוקה שלה קלה יחסית. אם הגינה גדולה, נדרשת תחזוקה מורכבת יותר. אתם לא חייבים לעשות זאת לבד. אם יש לכם ידע בטיפול בגינה ובוטניקה, תוכלו לבצע חלק מהעבודה לבדכם, אך עדיין כדאי שיהיה לכם "גנן הבית" שתוכלו להתייעץ איתו או שיבצע עבודות מורכבות יותר. אם אתם רוצים את הגינה בעיקר בשביל ליהנות מהשהיה בה ופחות מהטיפול, כדאי שיהיה לכם גנן שיגיע על בסיס קבוע ויבצע כל מה שצריך, בין אם זה גיזום, ניכוש עשבים, דישון האדמה, שתילת צמחים עונתיים מדי פעם ועוד.

גידול ירקות גם על הגג או במרפסת

אם גידול ירקות ופירות הם החלום שלכם אך הגינה היא במרפסת, היום יש אפשרויות לגידול הידרופוני על גבי מצע מיוחד שאינו אדמה. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום ולהקים לעצמכם גינה בה תיהנו מגוון ירקות ופירות ללא קרקע ותייצרו לפחות חלק מן התזונה שלכם בעצמכם- אין כיף מזה. 

באדיבות אתר טוב תודה. 

פוסטים קשורים

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה מחפשים אחר פתרונות הצללה? אולי עיצוב גינות והקמת גינות?

הדרך לרהט ולאבזר את הגינה

'גינה לי חביבה' - הדרך לרהט ולאבזר את הגינה מי שיש לו גינה קטנה או