לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

איך לטפל בתולעי עץ שחדרו לרהיטים?

עץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד, וקל להבין למה: קודם כל הוא יפה מאוד, בנוסף הוא משרה סביבו אנרגיות של רוך וגם חוסן ואפילו אינטימיות נעימה, הוא מחבר את הגינה, המרפסת ואפילו פנים הבית לטבע ועם תחזוקה נכונה ועוד קודם לכן הקפדה על רכישת רהיטים איכותיים העץ מחזיק מעמד במשך שנים רבות מאוד.

הבעיה היא שלא רק בני האדם אוהבים את העץ, אלא גם חרקים שונים ובהם תולעי עץ. כשהתולעים האלה, שהן למעשה זחלים של חיפושיות עץ, חודרות לתוך רהיט הן עלולות לגרום לו נזק חמור ובלתי הפיך. בהתאם ללא טיפול מקצועי מהיר רוב הסיכויים שתיאלצו להיפטר מאותו רהיט, וחבל.

המפתח להצלחת הטיפול: מהירות

הדגש הראשון לגבי סילוק מוצלח של תולעי עץ שחדרו לרהיט כזה או אחר הוא תגובה מהירה ככל האפשר. כל עיכוב מיותר עלול לגרום לפגיעה חמורה מדי באותו רהיט, וגם לאפשר לתולעים לעבור לרהיטי עץ נוספים.

בהתאם חשוב מאוד לגלות ערנות, ובפרט לשים לב לכל סימן שמעיד על נוכחות אפשרית של תולעים בתוך הרהיטים בגינה או בבית.

סימני אזהרה שחשוב לשים אליהם לב

תמרור האזהרה הבולט ביותר והמשמעותי ביותר הוא חורי יציאה בעץ. במרבית המקרים החורים הם בצורה של אליפסה או עיגול והקצוות שלהם חדים. חורים טריים הם ההוכחה הטובה ביותר לפעילות של תולעים בתוך העץ ולצורך בהזמנת מדבירים עם ניסיון שיודעים בדיוק איך להיפטר מתולעי עץ.

עוד סימן לחדירה של תולעים לרהיטים הוא אבק מתחת לאותו שולחן, כורסא, ספה וכו'. למעשה לא מדובר באבק אלא בשאריות של סיבי העץ שכורסמו ע"י התולעים, ולכן הצורך בהזמנת שירותי הדברה. סימנים נוספים הם התפוררות של עץ, גופות של חיפושיות וביצים (אם כי במרבית המקרים רק אנשי מקצוע מיומנים יצליחו לראות אותן).

הסוגים השונים של תולעי העץ

בארץ נפוצים 3 סוגים של תולעי עץ: יקרונית הרהיטים שהגוון שלה הוא חום בהיר והאורך שלה הוא כ-20 מ"מ, חדקונית הדקל האדומה שמגיעה גם לאורך של 5 ס"מ והגוון שלה הוא חלודה, ובעיקר הליקטוס: אלו הן תולעים קטנות מאוד – עד 5 מ"מ – ובגוון חום או שחור.

באופן כללי ההבדל בין תולעי עץ לבין טרמיטים, חרק נוסף שעלול לרצות לאכול את ריהוט הגן שלכם וגם פריטים אחרים מעץ בתוך הבית, הוא שהתולעים הן בצורת זחלים ואילו הטרמיט נראה כמו נמלה חיוורת.

איך מצילים רהיטים שחדרו אליהם תולעים?

הדברת תולעי עץ מתבצעת באמצעות איוד בגז. מהות הפעולה היא הכנסת הרהיט הנגוע לתוך בועה אטומה והזרמת גז לתוכה – גז ייעודי שקוטל את התולעים. כדאי לדעת שאת ההדברה הזו לא ניתן לבצע בשטח הבית וגם לא בגינה, אלא רק במקום שזו התכלית שלו. נציגי חברת ההדברה שמגיעים אליכם סורקים את כל השטח ובוחנים את כל הרהיטים כדי לוודא שאין מקומות נסתרים עם תולעים או ביצים, לוקחים את הרהיטים הנגועים – ומחזירים אותם כעבור שבוע עד 10 ימים כשהם נקיים לחלוטין מתולעי עץ.

פוסטים קשורים

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה מחפשים אחר פתרונות הצללה? אולי עיצוב גינות והקמת גינות?

הדרך לרהט ולאבזר את הגינה

'גינה לי חביבה' - הדרך לרהט ולאבזר את הגינה מי שיש לו גינה קטנה או