לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

איך לשמור על רהיטי העץ מפני טרמיטים?

רהיטים מעץ הם תוספת מבורכת לכל חלל, גם בתוך הבית וגם בחצר. הם יפים, מרשימים מאוד, מפזרים סביבם אנרגיות חיוביות ומייצרים חיבור מוצלח עם הסביבה. על-מנת להפיק מהם מקסימום תועלת לטווח ארוך חשוב לשמור עליהם, ובפרט להגן על כל שולחן, מערכת ישיבה, נדנדה וכו' מפני טרמיטים. נוכחות של טרמיטים ברהיטים עלולה לגרום לפגיעה חמורה, בלתי הפיכה, ובגלל התיאבון העצום של החרקים האלה תוך זמן קצר הרהיטים עלולים פשוט להתפורר.

הסימנים שחייבים להדליק אור אדום

אחד הדברים שחשוב במיוחד לדעת לגבי טרמיטים היא שכמעט אי אפשר לראות אותם. בהתאם יש מקרים רבים שהנוכחות שלהם סמויה מהעין, וכשמזהים את הנזק שנגרם בגללם כבר מאוחר מדי, והפגיעה כאמור בלתי הפיכה.

מומחה לטיפול בטרמיטים יודע כמובן לזהות אם יש טרמיטים בגינה או בתוך הבית, אבל גם בלי להיות מומחים יש כמה סימנים שכדאי לשים לב אליהם. סימן אחד הוא תעלות בעלות צורה מוזרה שהטרמיטים חופרים לעצמם בגינה כדי לנוע ממקום למקום. בתוך הבית אפשר לפעמים לראות ערימות של מעין חול, כשבפועל מדובר בתוצרים של החפירות של החרקים שנראים כמו נמלים בהירות בתוך הקירות ובפריטים שונים מעץ.

סימני כרסום על רהיטים הם כמובן עוד תמרור אזהרה. בתקופת מעוף הכלולות ניתן להבחין (בחלק מהמקרים) בכנפיים שקופות שמפוזרות במרחב – עוד סימן לדאגה שמחייב הזמנת חברת הדברה עם ניסיון רב.

האם ניתן להציל רהיט שטרמיטים חדרו אליו?

הכלל החשוב ביותר לגבי הדברה נגד טרמיטים הוא שכדאי להקדים תרופה למכה. כשהטרמיטים כבר מצליחים להגיע לתוך הבית או אל רהיטים שונים תוך זמן קצר הם גורמים לנזק חמור. לעומת זאת אם מצליחים לחסל את החרקים לפני שהם מגיעים ל"אוכל" שלהם, הרהיטים יינצלו. בהקשר זה כדאי לזכור שלבני האדם עצמם לא נשקפת סכנה בגלל נוכחות של טרמיטים – חרק זה לא מוצץ דם וגם לא מעביר מחלות אלא "רק" פוגע בכל דבר שעשוי מעץ מפני שהמזון שלו הוא תאית.

איך מתבצעת הדברת הטרמיטים?

האופן שבו מתבצעת הדברת טרמיטים תלוי במצב הספציפי בכל מקום, כלומר עד כמה התפשטו הטרמיטים ולאן כבר הגיעו. כך למשל אם כבר יש טרמיטים בתוך הבית, סביר להניח שיהיה צורך לקדוח חורים ברצפה ודרכם להזרים חומר הדברה שקוטל אותם – פעולה זו מונעת חדירת טרמיטים נוספים ובמקביל מונעת מהטרמיטים שנכנסו לבית לחזור לקן שלהם שנמצא מחוץ לבית (בעומק האדמה).

אם יש רהיט נגוע אבל תגובה מהירה הובילה למצב שבו ההדברה מתבצעת עוד לפני שנגרם נזק ממשי, ניתן להציל את הרהיטים באמצעות פעולה שנקראת איוד. איוד פירושו הכנסת הרהיטים למעין בועה אטומה לחלוטין והזרמת גז שקוטל את כל הטרמיטים. לאחר מכן מוציאים את הרהיטים והגז כמובן מתאדה. פעולה זו לא מתבצעת בבית הלקוח אלא במקום ייעודי ואורכת מספר ימים.

פוסטים קשורים

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה מחפשים אחר פתרונות הצללה? אולי עיצוב גינות והקמת גינות?

הדרך לרהט ולאבזר את הגינה

'גינה לי חביבה' - הדרך לרהט ולאבזר את הגינה מי שיש לו גינה קטנה או