לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

כך תשמרו על הרהיטים מפני טרמיטים ומזיקי עץ

הם חיוורים, חיים במושבות של מיליונים, מפחדים מאור השמש, קטנים כמו נמלים ורעבים כמו זאבים. היכולת שלהם לזרוע הרס בבית שלכם היא בלתי ניתנת לתיאור והם תמיד עושים זאת בשקט בשקט, בלי שבכלל תשימו לב למה שמתרחש. נכון, רהיטי עץ נגועים בטרמיטים אולי לא ייראו כך במבט ראשון, אך בבדיקה מעמיקה נגלה כי כל העץ חלול מבפנים, והרהיט עלול להתפורר ולקרוס בסופו של דבר.

הידעתם? מרבית המזיקים נטפלים דווקא לשולחנות גינה ורהיטים מסוג עץ.

טיפול בטרמיטים בעץ

בארץ יש מגוון מזיקי עץ  שעלולים להשאיר נזקים כבדים לרהיטים שלכם ומי שהורסים את העץ מבפנים הם הטרמיטים כמובן. גופם של הטרמיטים יכול להישרף כאשר הוא בא במגע עם אור השמש, גם לאור מלאכותי הם לא מגיבים טוב ועל כן הם בונים מעין תעלות בוץ קטנטנות העשויות מחול, רוק, ופסולת של עץ יבש  התעלות המדוברת עוזרות להם להגיע אל רהיטי העץ שלכם בקלות מריבית ולכן, חשוב שתשימו לב לאזור המשקופים והכניסה לבית. זהו סימן בולט להימצאותם של טרמיטים בביתכם ואף מתפקד כנורת האזהרה גדולה עבורכם ליצר קשר עם מדביר שיפתור את הבעיה באופן בהול.

 

הגיע הזמן שנגיד את זה בקול רם –  טיפול בטרמיטים בעץ הוא נושא מורכב, כל כך מורכב עד שגם המדבירים הוותיקים והמנוסים ביותר מתאמצים לבצע הדברה ומצליחים רק בזכות הניסיון הרב שלהם להתמודד עם מטרד זה, אז איך אנחנו מקדימים תרופה למכה ומצליחים למנוע ממושבה של טרמיטים רעבים להשתלט לנו על רהיטי העץ?

זה הזמן לאוורר את הסדקים

בשביל למנוע כניסה של טרמיטים לביתכם מאוד חשוב לאוורר סדקים ותעלות בקירות ומתחת לבניין,  אל תכסו ותסתמו את הסדקים מבלי שדאגתם לאוורר אותם בצורה יסודית וזאת משום שאזור לח וטחוב רק יקסום לטרמיטים להגיע לביתכם. מעבר לזה במידה ואחד הדיירים בבניין משפץ את דירתו חשוב לדרוש מימנו לפנות פסולת בניין בדחיפות כי כן, גם פסולת בניין היא כמו פרצה לטרמיטים וגורמת להם להגיע לבקר.דעו שאם יש לאחד מהשכנים טרמיטים בביתו סביר להניח שהם מבקרים גם אצלכם בבית.

תתיידדו עם הגנן שלכם!

טיפ נוסף שיכול לעזור במניעת ביקורם של הטרמיטים בביתכם הוא לפזר סביב הבית חצץ ברוחב של 30 ס"מ ובעומק של 20 ס"מ איך משיגים אבני חצץ מתאימות? זה פשוט – תעזרו בגנן שלכם ותוכלו למנוע מראש הפתעות לא רצויות.

מה עושים? מרססים!

יש כיום חומר ריסוס שדוחה טרמיטים בצורה עצמאית ואפשר למצוא אותו בכל חנות לחומרי בניין או ברשתות שיווק שונות במחלקות הרלוונטיות. אולם חשוב מאוד להדגיש כי רמת היעילות שלו נמוכה בצורה משמעותית לעומת הדברה מקצועית והוא נותן מענה דל לזמן קצר ביותר ועלול להיות רעיל גם עבור בני המשפחה המתגוררים בדירה.

לסיכום בשביל לשמור על רהיטים שלכם בבית מפני טרמיטים ומזיקי עץ שונים חשוב לשים לב לכל דבר קטן, לדאוג לבצע בדיקות תקופתיות ולדעת בעת צורך להזמין חברת הדברה מקצועית שתעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר ותדע למזער את הנזק כמה שאפשר.