לתיאומים ולהגעה : 0723726294. כתובתינו: מושב נווה ימין הערבה 2, כפר סבא

בדרך לגינה המושלמת: כך תתכננו את החצר שלכם

הגשמתם חלום אחד גדול – יש לך חצר גדולה, כזו שאתם כבר רוצים לפתוח בה את הבוקר עם ספל קפה תחת השמש המלטפת. אלא שהחצר המרווחת הזו זקוקה ליחס חם ולתכנון מדויק. אז מאיפה מתחילים ואיך תוכלו לממש את הפוטנציאל האדיר הזה? הנה כמה טיפים מרכזיים.

תכנון הגינה ופינת הישיבה שלכם

באופן כללי, תכנון גינה חייב להתבצע הרבה לפני שתתחילו לגרוף ולשתול עציצים – וגם לפני שתרכשו ריהוט גינה חדש ומעוצב. הסיבה פשוטה: בשלב הראשון תצטרכו להגדיר מה השטח המיועד לגינה עצמה (כלומר לשטחים הירוקים) ומה גודל השטח שתקצו לפינת הישיבה. משפחה גדולה, ובוודאי משפחה שאוהבת לארח, רצוי שתתכנן פינת ישיבה גדולה ומרווחת יחסית. זכרו לתכנן את השטח כך שיהיה לכם די מקום לשבת על ערסל או פינת זולה, אבל גם מספיק מקום כדי לתכנן ערוגות פרחים או תבלינים, עצים שיספקו צל וניחוחות, וכל פרט נוסף שתרצו לתכנן בגינה שלכם.

תכנון גינה עם גורם מקצועי

כדי להקל על עצמכם, ובעיקר כדי להבטיח ניצול מיטבי של השטח הקיים, תוכלו לגייס למשימה גורם מקצועי עם ניסיון בתכנון גינות. למעשה, זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח לעצמכם גינה שמשלבת בין נוי לפרקטיקה, בין אסתטיקה לפונקציונליות מרבית. כך תוכלו להפוך את החצר שלכם לפינת גן עדן מעוצבת ומרשימה, המשלבת בין צמחיה עשירה וססגונית לפינת ישיבה מרהיבה, נוחה ומזמינה מאוד.

תכננו מראש את צרכי התחזוקה

נושא נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת, הוא נושא התחזוקה. הכלל הזה חשוב גם ביחס לצמחייה – וגם ביחס לריהוט שבו תבחרו. למשל, צמחים מסוימים עשויים לדרוש השקייה יומיומית או בתדירות גבוהה למדי, בעוד אחרים ישמרו על מראה מטופח ומלהיב גם אם תשקו אותם רק פעם בשבוע. באופן דומה, כשאתם בוחרים פריטי ריהוט לגינה רצוי לבחון בקפידה את חומרי הגלם ואיכותם. כך תוכלו להתמקד במוצרים חזקים וטובים שיעמדו בגבורה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים, וישרדו שרב כבד אבל גם את ימי הגשם.

איכות לפני הכול

בין אם אתם מתכננים חצר עשירה בצמחייה, עצי פרי ומפלי מים עם גמדי גינה, ובין אם אתם מתמקדים בתכנון פינת אירוח מפנקת, איכות היא מילת המפתח. ריהוט איכותי ילווה אתכם במשך שנים, בקיץ ובחורף, והבחירה בגורם מיומן שיסייע לכם בתכנון הצמחייה היא דרך טובה להבטיח לעצמכם פיסת גן עדן מופלאה שתהפוך את הקפה של הבוקר לרגע הטוב ביותר ביממה.

פוסטים קשורים

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה

מספר כללים לתכנון קפדני של הגינה מחפשים אחר פתרונות הצללה? אולי עיצוב גינות והקמת גינות?

הדרך לרהט ולאבזר את הגינה

'גינה לי חביבה' - הדרך לרהט ולאבזר את הגינה מי שיש לו גינה קטנה או